تعریف کپی رایتینگ : هنر نوشتن متنی جذاب و گیرا برای علاقمند کردن مشتری یا خواننده به اقدام ، و البته می توان آنرا نویسندگی تجاری دانست،پیوندی بین نویسندگی و تجارت.
این را همین اول بگویم که کپی رایت copyright که به معنی مالکیت معنوی اثر است را با copy write اشتباه نگیرید . زیرا این دو عبارت ارتباطی با هم ندارند .
هدف اصلی کپی رایتینگ افزایش اثر گذاری است ، نه جلب توجه .نوشتن متن تبلیغاتی و متن فروش برای ترویج یا ترغیب به چیزی . در واقع نوعی فعالیت تبلیغاتی و بازاریابی است.
دیوید اگیلوی را پدر کپی رایتینگ می خوانند.نقش کپی رایتینگ در کسب وکار بر کسی پوشیده نیست.در دوره ای که بمباران تبلیغاتی صورت می گیرد نقش کپی رایتینگ بسیار حائز اهمیت است .
شما باید از قدرت کلمات برای متقاعد کردن مشتری استفاده کنید.متنی که در ذهن مخاطب بماند.
کپی رایتینگ نقش مهمی در بازاریابی محتوایی دارد.
کپی رایتینگ باید در رابطه با محصول یا خدمت باعث افزایش آگاهی مشتری بشود.مثلا اگر از محصول ما استفاده کنید باعث صرفه جویی در هزینه های شما می شود.
اگر پیامی در رابطه با محصولی یا خدمتی در ذهن شما ماندگار شده است ، نشان از متنی اثر گذار است که توسط یک کپی رایتر تهیه شده است.
کپی رایتر کسی است که با مهارتی که دارد چه ذاتی باشد چه آن را کسب کرده باشد ،این متن ها را می نویسد.قدرت بازی با کلمات یکی کپی رایتر باید عالی باشد.
کسی که علاوه بر مهارت نویسندگی و خلاق بودن باید به علم بازاریابی و فروش هم مسلط باشد ، و بتواند بر نیازهای مشتری تمرکز کند.
کپی رایتر اگر در مورد محصول یا خدمتی می نویسد باید نسبت به آن موضوع یا خدمت آگاهی کامل داشته باشد، او باید بداند چه چیزی را چگونه بگوید ، که حداکثر اثر گذاری را داشته باشد.
یک کپی رایتر باید هر روز آموزش ببیند،تمرین و مطالعه کند.به هر حال متمم دوست داشتنی می تواند در زمینه های استراتژی محتوا ، مدیریت بازاریابی و تبلیغات به شما کمک کند، علاوه بر این موارد به نظرم کپی رایتر با زمینه هایی مثل رسانه ، روانشناسی و سواد دیجیتال و.. هم باید آشنا باشد.
مطالب مرتبط :
مدرسه نویسندگی – کپی رایتینگ چیست؟ کپی رایتر چه میکند؟
برای نوشتن قویترین متون تبلیغاتی، از همان کلماتی استفاده میشود که من و شما روزانه آنها را بکار میبریم.
نویسنده میتواند با رعایت اصول حاکم برنگارش، تصویرسازی دقیقی برای خواننده ایجاد کند تا به این وسیله، آنچه در ذهن دارد با تمام جزئیات، به ذهن مخاطب منتقل کند.
کاغذ استنسیل – کپی رایتر کیست؟ کپی رایتینگ چیست؟
کلمات اساسِ هر علم را میسازند. اما کارکردشان در تبلیغات چیست؟ شما میتوانید بهشیوۀ سنتی، با بنرهای تبلیغاتی فیزیکی یا دیجیتال چشمِ مخاطب را از کاسه در بیاورید اما تبلیغاتِ موفقی نخواهید داشت.