یکی از پرفروش ترین کتابهای حوزه کسب و کار کتاب ایده عالی مستدام (Made TO Stick) نوشته برادران هیث می باشد.
چگونه می توان ایده ها را ماندگار کرد؟
چرا بعضی از ایده ها با گذشت زمان هنوز ماندگار هستند؟
برای ساخت ایده های موفق چه کاری باید انجام داد؟
در واقع این کتاب شما را با ۶ کلید طلایی برای عالی و مستدام کردن ایده هایتان آشنا میکند.
نویسندگان مثال های بسیار زیاد و متنوعی را مطرح کرده اند که مطالب کاملا ملموس شوند.
کتاب شامل شش فصل است که هر یک از فصل ها را به مطالب زیر اختصاص داده است:
برادران هیث بیان میکنند که ایده های ماندگار دارای شش اصل هستند، حروف ابتدایی این شش اصل، کلمه “SUCCES” را به وجود می آورند.
اصل اول – مغز ساده(Simple):
اصل لازم موفقیت ایده (ولی نه کافی)، ساده بودن مغز ایده است.
اصل دوم – غیرمنتظره(Unexpected):
با غیرمنتظره ها، توجه مردم را بیش از پیش جلب کنید.
اصل سوم – ملموس(Concrete):
ملموس صحبت کردن تنها راهی است که میتوان مطمئن شد که ایده ما برای همه مخاطبان معنی واحدی دارد.
اصل چهارم – معتبر بودن(Credible):
اگر ایده مطابق باورهای مردم باشد، آن را معتبر میدانند و میپذیرند.
اصل پنجم – احساسی بودن(Emotional):
یافتن احساس درست و برانگیختن صحیح آن عامل کلیدی در ماندگاری ایده است. چگونگی برانگیختن احساس را در کتاب بخوانید. به مردم کمک کنید اهمیت ایده شما را ببینند و بدانند.
اصل ششم – داستانی بودن(Stories):
داستانهای درست و مناسب موجب عمل کردن افراد میشود. داستان امکان تمرین ذهنی به ما میدهد تا در موقعیت واقعی از آمادگی بیشتری برخوردار باشیم.
کتاب (Made TO Stick) از پرفروش ترین کتابها در آمازون بوده است .

کتاب ایده عالی مستدام
این کتاب را انتشارات آریانا قلم منتشر نموده است ،برای دسترسی به کتاب شما می توانید از صفحه خود انتشارات آن را خریداری نمائید.
قطعا در پست های بعدی مطالبی از آن را برای شما نقل خواهیم کرد.
نویسنده: برادران هیث
مترجم: سید رامین هاشمی و مجتبی اسدی
تاریخ انتشار: بهار ۱۳۹۳-چاپ سوم زمستان ۱۳۹۵
در این کتاب اینقدر ایدههای خوب و ارزشمند وجود دارد که شما میتوانید در تمام مراحل زندگی خود از آنها استفاده کنید و نتیجه را مشاهده کنید.
این کتاب به عنوان راهنمای ماندگار کردن ایده ها پیشنهاد می شود.
مطالب مرتبط :
نام فارسی کتاب، «ایده عالی مستدام» است. نامی که در نگاه اول، شباهت کلامی با عنوان اصلی کتاب ندارد. اما شباهت مفهومی آن همچنان پا بر جاست: «نام فارسی هم، مانند نام انگلیسی، برای مدت طولانی در ذهن میماند»
نت استارت – معرفی و نقد کتاب ایده عالی مستدام
چرا باید این کتاب را بخوانید؟اگر کسی در زمینه تولید محتوا فعالیت داشته باشد احساس خواهد کرد مخاطب اصلی و خاص این کتاب است.
نارنجیمن – کتاب “ایدهی عالی مستدام”
اگر بخواهید مطمئن شوید که ایدهاتان جذاب خواهد بود، چه مواردی را چک میکنید؟